آجر نما در دکوراسیون داخلی

وجود یک دیوار آجری در دکوراسیون داخلی ساختمان، گنجی بی انتهاست. تنها یک دیوار آجری، زیبایی فضا را دو چندان کرده. و مطمئناً نگاه‌ ها را به سمت خود جلب خواهد کرد. آجر نما در دکوراسیون داخلی گرمایی ساده و بی آلایش پدید می آورد. و این حس دلنشین با هیچ یک از متریالهای دیگر نظیر سنگ، شیشه، فلز و کاغذ دیواری های رنگارنگ امکان پذیر نیست.

البته با دانش طراحی مناسب، آجر می‌تواند بهترین فضا را با حس خوب زندگی برای هر اتاق ایجاد نماید. انواع آجر نما دارای ویژگی ارگانیکی هستند که در دیوارهای خشک ساده یافت نمی‌شود. آنها می‌توانند با فضاهای مدرن، سنتی یا معاصر مطابقت داشته باشد.

لازم است قبل از خرید آجر، با اصول نگهداری آجر نما، طراحی  نما با آجر، اجرای آجر و … آشنا شوید و در انتها خواهید دید که عاشق آجر هستید.

حفظ آجر

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید و خانه ای دارید که در آن یک دیوار آجری زیبا است، پس لازم است برای حفظ دوام و زیبایی آجر نما در دکوراسیون داخلی، سطح را آب بندی و محافظت کنید تا خطر فروپاشی آن را در طول زمان کاهش یابد. برای روشن نگه داشتن فضا، می توانید از آجر های براق (آجر لعابدار )استفاده کنید. این ایده برای راهروهای باریک، عالی است.

تمیز کردن

توصیه می کنیم در فواصل منظم، مخلوط سرکه و آب را به روی دیوار آجری اسپری کنید و با یک حوله خشک کنید و فقط در صورت لزوم با یک برس موی درشت آن را بشویید تا خاک های سرسخت پاک شود.

رطوبت

در مناطق مرطوب منزل مانند حمام، مطمئن شوید که اجرای دیوار آجری، به بهترین صورت انجام شود تا از کپک زدن و سایر مسائل جلوگیری شود.

در جایی که دوغاب فرسوده شده یا در شرایط بدی قرار دارد، ملات جدید با دقت حداقل تا عمق ¾ اینچ کشیده شود.

آجر نما سفید در دکوراسیون داخلی

انتخاب آجر نما نسوز سفید،ظاهری تمیزتر و مدرن به فضا می بخشد. یکی از مزیت‌های آجر نما سفید، علاوه بر توانایی آن در روشن‌تر کردن فضا، این است که فضا شلوغ و پر همهمه دیده نمی شود. عناصر مختلف مانند دیوار، پنجره و سقف در کنار هم با آجر نسوز سفید ترکیب میشوند و به محیط جلوه‌ای بزرگ‌تر و کارآمدتر می بخشند.

فضای تمام سفید برای آجر اتاق خواب موثر است، زیرا جذابیت ابر مانندی رویایی دارد.

آجر نما طوسی در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از گزینه های زیبا برای آجر نما در دکوراسیون داخلی، آجر طوسی است.

طوسی رنگی خنثی و نرم است. که درون ذات آن خاک و ارگانیک نهفته احساس می شود. و در عین حال ظاهری تمیز و مدرن ایجاد می کند.

غالبا در اتاقی با دیواری بلند، آجر بیشتر از مابقی عناصر دیده می شود. در چنین شرایطی سعی کنید،  تا با آثار هنری، مبلمان یا آینه به چشم استراحت بصری بدهید و در عین حال اجازه دهید بافت و رنگ آجر در بخشهایی نمایان گردد.

برعکس، در یک فضای کوچکتر یا جایی که آجر کمتر در معرض دید قرار می گیرد، یک آینه می تواند به تکرار بصری آجر کمک کند.

 

به یاد داشته باشید که یک دیوار آجری می‌تواند پس‌زمینه خوبی برای دیوار گالری بسازد، اما به خاطر داشته باشید که آویزان کردن آثار هنری به روی دیوار های آجری کار ساده ای نیست.

شما باید داخل ملات (نه خود آجر) را تا عمق حداقل 1 اینچ با مته مخصوص سنگ تراشی سوراخ کنید و حتماً از لنگرهای پیچ بنایی برای تقویت اتصال استفاده کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید آثار هنری را آویزان کنید و فضای گالری خود را ایجاد کنید.

آجر نما در دکوراسیون داخلی

در آشپزخانه، آجر ها در کنار کابینت ها و ظروف احساس بسیار گرم و صمیمی ایجاد می کند. می توانید ظروفی با رنگ‌ها گرم و مواد خاکی، قفسه‌های برنزی یا چوب‌های ساده به نمایش بگذارید. و این حس خوب  صمیمیت را در قلب خانه جاری سازید.

در اتاق خواب نوجوانان یا دکوراسیون یک اغذیه فروشی پاتوق، برای ایجاد جذابیت و هیجان، برخی از نواحی را آجر نما قرمز اجرا نمایید. و کل فضا را آجر نما سفید کنید تا تصاویری هیجان انگیر و به روز به روی آن نصب نمایید. و در اطراف آن سعی کنید از عناصری با انواع رنگ‌های خنثی استفاه کنید.

در کارخانه آجر نما شهرزاد ایران زمین انواع آجر تایل، رستیک، آنتیک و پلاک نسوز با طیف رنگ طوسی تولید می شود و معماران و طراحان می توانند با وجود این تنوع بالا در انواع آجر، طرح های بسیار متنوع و کار آمدی را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

2 پاسخ

    1. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *